پنج تاکتیک ساده ولی کارآمد برای بهبود نرخ تبدیل کسب‌وکارهای آنلاین

همون‌طور که میدونیم هدف اصلی بیشتر بیزنس‌ها‌ از سرمایه‌گذاری روی سایتشون، اطلاع رسانی به مشتریان درباره محصولات و تبدیل اونها به خریدار هست. پس هنگام طراحی وبسایت، این هدف اصلی رو از نباید از یاد ببریم. اما تا به‌حال فکر کردین چطوری میتونید طراحی و بهینه‌سازی سایت تون رو انجام بدین که نرخ تبدیل بهتر و در نهایت فروش بیشتری به دست بیارید؟ در اینجا سعی داریم پنج تاکتیک ساده و کارآمد برای این منظور رو مرور کنیم:

  1. انجام تست A/B برای دکمه‌های کال تو اکشن (Call To Action)

 

این تست یک تاکتیک ثابت شده برای افزایش نرخ تبدیل هست. انجام مداوم این تست به ما ذهنیت تداوم در بهتر کردن نرخ تبدیل رو میده. البته اصول علمی لازم برای این تست، مثل تغییر دادن تنها یک متغیر در هر تست و استفاده از جامعه آماری به اندازه کافی بزرگ، رو حتما باید رعایت کرد.

 

  1. انتشار بیشتر محتوای ویدیویی:

 

می دونیم جلب توجه مخاطب در فضای مجازی امروز بسیار سخته و یکی از ابزارهای کارآمد تو این زمینه استفاده از محتوای ویدیویی هست. بی دلیل نیست که شرکت Facebook الگوریتم رتبه دهی محتوا در news feed کاربرانش رو طوری تغییر داده که محتوای ویدیویی اولویت داشته باشه. لذا با جلب توجه مخاطبان از طریق می تونیم باعث بیشتر دیده شدن محتواهای متنی هم بشیم. در نتیجه مخاطب بیشتر شروع به بررسی محصول ما برای خرید میکنه. در ضمن تماشای ویدیو به دلیل زمانی که کاربر تو سایت صرف می کنه، باعث بهبود سئو سایت میشه.

 

  1. سرویس چت زنده (Live):

 

بنا به گزارش “Forbes”، مشتریان چت زنده رو به سایر روش های ارتباطی با شما ترجیح میدن و این ارتباط به افزایش اعتماد بین ما و مشتریان کمک شایانی می کنه. همچنین به گفته نیل پاتل، متخصص برجسته حوزه سئو و مارکتینگ، با چت زنده میشه تا 40 درصد لید (Lead) آنلاین رو بیشتر کرد. پس  فرصت ارتباط با خریداران احتمالی رو از نباید از دست داد. اما باید مراقب بود که اپراتورهای چت برای پاسخ گویی همیشه حضور داشته و به جنبه های مختلف محصولات تسلط داشته باشند.

 

  1. سرچ سایت:

کسانی که از سرچ سایت استفاده می کنند تمایل خرید بالایی دارند و لذا اطلاعات زیادی به ما در مورد علایق شون میدن. به طور مثال اینکه چه محصولاتی مورد نظرشون هست ولی در سایت موجود نیست. آمار جالبی از شرکت “swiftype” وجود داره که 30 درصد از بازدیدکنندگان سایت حداقل یک سرچ داخلی انجام میدن و کسانی که سرچ می کنند تا 200 درصد بیشتر احتمال داره خرید کنند. لذا با بهره‌گیری از سرچ داخلی قدرتمند که نتایج مرتبط رو نشون بده و رابط کاربری هوشمندانه‌ای داشته باشه، نرخ تبدیل سایت رو به شدت میشه افزایش بده. به طور مثال شرکت Lacoste با تغییر سرچ داخلی خودش به مدل جست و جو ابری تونسته 37 درصد نرخ تبدیلش رو بهبود بده که آمار خیره کننده‌ای هست.

 

  1. درج نظرات مشتریان

نظرات، توصیه‌ها و افکار مشتریان شما بسیار بیشتر از آنچه ما راجع به محصولات میگیم، روی مخاطبان تاثیر داره. بنابراین اگر مشتریان مخصوصا مشتریان بزرگ اجازه استفاده از لوگو خودشون رو میدن، حتما از اون توی سایتتون استفاده بشه چرا که به شدت باعث اعتماد سازی میشه.

 

منبع:

www.swiftype.com

 

#نرخ_تبدیل #بهبود_نرخ_تبدیل #تستab #محتوای_ویدیویی #سرچ #سرچ_سایت #سرچیا

#conversion_rate #search #searchia

اسکرول به بالا