داستان پذیرش 24 و ما: چگونه پذیرش 24 نرخ تبدیل خودش رو 2.3 برابر کرد؟
شرکت پذیرش 24 از بزرگترین پلتفورمهای نوبتدهی اینترنتی پزشکان در کشور هست. این شرکت با دو چالش اصلی در حوزه سرچ خودش روبرو بود: اول اینکه مجموعه لازم داشت تمرکز خودش رو از زیرساخت سرچ برداره و به قسمت های دیگر بیزینس اختصاص بده. دوم، نیاز فراوان به پایداری سرویس سرچ برای رضایت کاربران وجود داره. لذا حدود 15 ماه پیش، با همکاری موثر تیم فنی پذیرش 24 و تیم سرویس سرچیا به سرعت فرایند مهاجرت (Migrate) اطلاعات انجام و سرویس آغاز شد. در مصاحبه اخیری که با جناب مهندس قانع، همبنیانگذار و مدیر محصول پذیرش 24 داشتیم دستاوردها و نتایج به دست اومده از این همکاری رو مورد بررسی قرار داریم.
از ابتدا اصلاح خطای متنی از دستاوردهای مهم برای پذیرش 24 بود که مهندس قانع اون رو “خارق العاده” توصیف کردن. همچنین کاهش 50 درصدی در میانگین مکان کلیک در جستجوهای کلی و بهبود خیره کننده 90 درصدی میانگین مکان کلیک در سرچ کلیدواژه های مهم از دیگر نتایج حاصله بود. در کنار این دستاوردها، نرخ کلیک یا CTR (Click Through Rate) که برای مجموعه پذیرش 24 به عنوان پارامتر نرخ تبدیل (Conversion Rate) تلقی میشه، با افزایش چشمگیر 130 درصدی به 2.3 برابر مقدار پیشین خودش افزایش پیدا کرده. علاوه بر نتایج به دست آمده، آنالیزهایی که داشبورد سرچیا به مجموعه پذیرش 24 ارائه میده کمک زیادی به پذیرش 24 کرده تا بستر عمیقتری برای تحلیل و آنالیز سرچ فراهم بیارن. در انتها باعث افتخار و خوشحالی ماست که با مجموعه پذیرش ۲۴ و تیم حرفهایشون همکاری میکنیم.